Liberty Journal

WaPo Stealth Edits Over a Dozen Articles on Steele Dossier. Shhhh. (Democracy Dies in Darkness. But So Does Integrity.)

No big announcement. Just a little note pasted on the archived articles.

The Washington Post made headlines last week when it corrected and altered two stories that inaccurately identified a key source of the discredited anti-Trump Steele dossier – but the paper also added editor’s notes to at least 14 other reports.

The two stories, published in March 2017 and February 2019, were changed when the newspaper’s executive editor, Sally Buzbee, said she could no longer stand by their accuracy. The post added editor’s notes, amended headlines, removed sections identifying Sergei Millian as the source and deleted an accompanying video summarizing the articles.

The changes came after Special Counsel John Durham’s investigation into the Trump-Russia probe further discredited the already-shaky dossier when Russian national Igor Danchenko, who is believed to be a sub-source for the dossier, was indicted.

The Washington Post corrected its coverage of Christopher Steele’s infamous dossier after the indictment of Igor Danchenko.

The Post’s media reporter Paul Farhi wrote the indictment suggests “Danchenko may have gotten his information about the hotel encounter not from Millian but from a Democratic Party operative with long-standing ties to Hillary Clinton,” noting Clinton ally Charles Dolan Jr. could be the unnamed operative when he penned an article announcing the changes.

Continue reading>>>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *